Turistul smart se întoarce în locul unde nu se simte furat

Am pictat pereții unui restaurant din orașul meu, Breaza. Am folosit tradiționalele pensule și acrilice, dar și markere și spray-uri speciale de grafitti care curg și dau linii speciale. Proprietarul este un investitor din Constanța, care a vrut picturi făcute de un localnic muntean.

25498463_1543088385782944_8167195277716219364_n

Mi-a cumpărat și tablouri de mici dimensiuni, pentru hotelul său din Venus. I-am dat copii cu ochi mari, pentru 20 de camere. Mi-a plătit exact cât am cerut.

Am ajuns să-l cunosc pe omul din spatele afacerii și îmi trimit prietenii la el, la mare. Are un mic hotel cu 20 de camere, care spun povești diferite, cu nume inspirate din preocupările copiilor, cu simboluri specifice și decorațiuni caracteristice vârstei lor. De fiecare dată oaspeții sunt asteptați cu flori, fructe, iar pentru copii o mică surpriză de bun venit, un obiect făcut manual de meșteșugari locali. Pune preț pe tradiție, dar și pe soluții software noi, cum sunt cele de la Expressoft Technology. 

Secondary-display-7_inch_3-2Îi place să vorbească despre afacerea lui, pe care o consideră smart. Când vin turiști noi, le face personal un tur al camerelor, le explică ce e un software marcaj restaurant, cum pot comanda în cameră, le  prezintă personalul, pe numele mic. Le povestește și le cere părerea, le urmărește reacțiile și cere feedback.

Eu i-am spus de fiecare dată cum m-am simțit în hotelul și restaurantul lui, l-am felicitat pentru implicare și i-am spus că revin la el, deoarece nu mă simt furată.

Știți, când mergeți undeva și vă aduce un pahar de cola deja pus în pahar. Nu desfăcut în față, dintr-o sticlă de 250 ml, ci pus în bucătărie, dintr-una de 2,5 litri.

Sau când chelnerul face nota după ureche, mai bagă și de la el, că nu se observă, o scrie neîngrijit, cu creionul pe o hârtie. Se plătește doar cash, că nu are să-ți dea rest, te taxează separat și pentru ardeiul de 2 cm. S-a dus epoca în care comenzile se luau pe carnețel și în care bucătăriile erau pline de hârtiuțe ce se murdăreau sau se rătăceau. Trăim în epoca touch-screen.

Sau când îți aduce altceva, că a uitat sau intenționat, că doar aia se gătește la bucătărie. Simți când ești prădat și luat de fraier. Și nu revii.

Când toată lumea fură nu se mai numește furt. Se cheamă contract colectiv de muncă. Totul pornește de la conducere.

Când vezi că patronul investește în tehnologie Horeca, că are un soft pentru marcajul comenzilor preluate de la clienti, care se adaptează fluxului activității, atunci te relaxezi, nimeni nu te va fura cât iei masa sau ești cazat la această unitate.

Mă duc într-un loc unde știu că rezervările mele sunt respectate, că sunt politici de fidelizare, că se iau comenzile prin POS restaurant, că există opțiunile: “plata în cont companie” și “plata în cont client”, că se acceptă multiple metode de plată, individuale sau combinate: numerar, card, tichete de masă electronice, vouchere, plata cu telefonul mobil sau ordin de plată. Că totul este bine pus la punct, că nimeni nu vrea să te fure sau să te păcălească!

Când călătorești cu cei mici, stresul este și mai mare. Ei nu au răbdare să aștepte, au nevoie de entertainment, sunt sensibili și alergici. Hotelul prietenului meu a fost singurul care a respectat rezervarea mea pentru o cameră unde nu se folosesc produse de curățenie toxice, nu sunt covoare sau flori.  A doua oară când am sunat, știau deja doleanțele noastre, ne aveau în baza de date,  iar asta datorită softului. Au pregătit meniul personalizat: pizza și paste cu multe ciuperci, făcute cu produse bio, de la localnici. Pentru distracție, am avut lecții de călărit, sculptat de fructe și legume, am împletit coșuri din nuiele. Fiecare angajat a știut ce are de făcut, a avut totul la îndemână. În restaurantele lui nu există ”nu mai avem pe stoc”.

Pe scurt: tot ce promit că fac, ei chiar fac. Cum tehnologia se ocupă de multe operațiuni, oamenilor le rămâne mai mult timp la dispoziție pentru îmbunătățirea serviciilor și interactiunea pozitivă și prietenoasă cu clientul.

Horeca rămâne o industrie în care oaspeții doresc o notă personală. De aceea, investitorul despre care vă vorbesc a apelat la mine pentru picturi, pentru a întregi povestea lucrurilor făcute de mână pentru copii. Cum se împacă handmade cu touch-screen? Copiii au trecut cu buricele degetelor peste tablourile mele, au vrut să simtă vopseaua, le-au mirosit chiar.

A îmbrățișat însă și tehnologia, fără a înstrăina oamenii. A eficientizat operațiunile și oferă o mai bună experiență clienților. A ales Expressoft Technology, o firmă unde se pune accent pe aceleași lucruri: seriozitate și calitate, care asigură nu numai echipamentele hardware necesare și serviciile de instalare, configurare și training, ci este la dispoziția clienților 24/7, pentru a le rezolva solicitările prin telefon, email sau deplasare.

Asta contează, deoarece orice eroare apărută în soft atrage după sine haos în activitatea de restaurant sau hotel. Iar odată ce ai funcționat după un soft care-ți arată stocurile în timp real, cât durează execuția unei comenzi, livrarea ei și ce face fiecare angajat în parte, se creează dependență, nu mai poți reveni la sistemul clasic al carnețelului.

Când îți alegi firma de soft îți pui, de fapt, afacerea în mâinile lor. Nu e loc de greșeli, de nicio parte, iar cel care câștigă este clientul.

A fi smart înseamnă că tehnologiile pot fi accesate și îmbinate pentru servicii și utilizări inovatoare. Hotelurile și restaurantele au nevoie de tehnologie pentru a fi înrădăcinate și ferme, un copac cu un trunchi solid care are ramuri sănătoase, fiecare dintre ele fiind conectată la același sistem-rădăcină.

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2018

poze arhiva personală/expressoft.eu

One thought on “Turistul smart se întoarce în locul unde nu se simte furat

Add yours

  1. Buna, Mihaela!

    Iti multumim frumos pentru interesul acordat probei noastre in cadrul editiei aniversare a competitiei Superblog si pentru articolul tau.

    Iti dorim mult succes, in tot ceea ce faci!

    Cu ganduri bune,
    Echipa Expressoft.

    Like

Leave a comment

Blog at WordPress.com.

Up ↑