Atac de tip spoofing, in numele BRD la nr 021.3026161. Noroc că primisem mail de atenționare de la bancă

Când mai vin mailuri de la bănci, nu le ignorați. Unele sunt despre oferte și servicii noi, dar mai sunt și câteva care te atenționează asupra unor înșelătorii care se pot întâmpla. Asta am primit eu pe mail (captură mai jos) și așa am fost abordată. Fix cum scria in mail.

Un atac de tip spoofing, adică sunt imitate datele de identificare ale băncii, ca să crezi că este ea, și să te determine să le divulgi informații personale, despre cont sau parolă. Spoofing is the act of disguising a communication from an unknown source as being from a known, trusted source

Numărul a fost 0213026161, deci de Ilfov. Este exact numărul băncii, dat în mail. Avea numele meu, o voce de femeie cu accent de Republica Moldova. A început să îmi turuie că mi-a fost aprobat creditul și că mai au nevoie doar de alte câteva informații. M-am prins imediat, le-am zis că sunt escroci și că o sa-i dau pe mâna politiei. Acum îmi pare rău că nu am lungit convorbirea, ca să aflu exact cum procedează. Nu m-au mai sunat.

Vrem sa iti atragem atentia asupra cresterii numarului de atacuri de tip spoofing in care sunt utilizate fraudulos numere de telefon asociate BRD.
Ce este un atac de tip spoofing?
Fraudatorii initiaza apeluri telefonice catre public, cu scopul de a obtine date personale si / sau confidentiale in baza carora sa reuseasca sustragerea resurselor financiare ale victimelor.
In demersul lor, fraudatorii utilizeaza diverse tehnologii care ascund numerele de telefon reale de pe care se initiaza apelurile si afiseaza publicului, in locul acestora, numere asociate BRD (ex: cele disponibile pe site-ul Bancii sau cele de pe cardurile emise de Banca).
Astfel, se induce victimelor falsa impresie ca apelurile provin de la o sursa de incredere, lucru care le poate determina sa fie mai putin vigilente si sa divulge date personale si/sau confidentiale, sub diverse pretexte.
Ce ar trebui sa faci?
Numerele de telefon disponibile pe site-ul Bancii (ex: TelVerde) sau cele de pe cardurile emise de Banca sunt utilizate doar pentru receptionare apeluri, nu si pentru initiere apeluri!Este important sa nu dai curs unor astfel de solicitari! Ramai vigilent si raporteaza-ne imediat situatia accesand serviciul MyBRD Contact .
Mai multe informatii despre securitatea informatiilor, confidentialitatea datelor si a tranzactiilor, gasesti pe site-ul bancii, la sectiunea “In siguranta ”.
Te rugam sa ai grija la astfel de tentative de frauda si sa ramai in siguranta!

Leave a comment

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑