Cunoștiință sau cunoștință?

Am primit o notificare la birou și am găsit un cuvânt care, inițial, m-a pus în încurcătură: cunoștiință –Vă aducem la cunoștiință că”.

Bănuiam că nu e ok, dar m-am dus la lecțiile mele de gramatică, de când dădeam la Drept, și l-am găsit (aveam cuvintele astea sofisticate enumerate în ordine alfabetică, formele corecte).

Corect este cunoștință. Inițial ai crede că provine de la cuvântul ”știință” și atunci ar fi normal să avem doi ”i”. Dar provine de la verbul a cunoaște + suf. -ință.

Prin urmare, corect este ”a aduce la cunoștință”.

Tot cunoștință scriem și când vorbim de o persoană cunoscută: ”Mi s-a părut că văd o cunoștință din tinerețe”

Nu folosim ”cunoștință” în expresia ”a-și pierde cunoștința”. Corect este ”a-și pierde conștiența”, dar asta e altă discuție.

Mai avem și conştiinţa, care te roade când ai făcut ceva rău. Din nou, altă discuție.

Leave a comment

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑