Când muzica face cadouri

Târziu am înțeles de ce s-a supărat atât de mult colega mea de cameră, din cămin, când i-am aruncat discurile pentru pick-up.

”Avem cinci canale TV de muzică și tu tot crezi că o să mai folosești râșnița aia!”

”Muzica este pentru urechi, nu pentru ochi. Nu se ascultă în gălăgia din cluburi, la nunți sau petreceri. Muzica nu se vede într-un clip, acolo este doar o poveste comercială. Iar marile legende nu au nevoie de videoclipuri”. Da, îi plac trupele vechi, disco sau pop.

Nu am înțeles supărarea ei atunci, mi s-a părut exagerată. I-am și zis că ar trebui să trăiască în prezent și să se bucure de tehnologie. Ani mai târziu, când am hotărât, în familie, să renunțăm la televizor, am descoperit și eu sunetul clar al muzicii și al vocilor de radio. Și i-am dat dreptate. Diferența este evidentă, mai ales dacă ai un sistem audio performant.

Abia în urmă cu trei ani, pe 3 iulie 2014, am reușit să-i demonstrez Cristinei că-mi pare rău că i-am aruncat discurile. A fost un moment sensibil, în care muzica m-a ajutat să fac un cadou.

Colaboram pe evenimente la un ziar local în Câmpina, când am fost anunțată că trupa BZN vine în oraș, la Castelul Iulia Hasdeu, pentru o filmare. Un eveniment discret, fără public, doar cu presa locală. O sun pe Cristina (ea lucra la București) și îi spun: ”hai, mâine ești reporter la Câmpina, vei avea o mare surpriză”. Da, ați ghicit, printre discurile ei, aruncate de mine, era și unul cu BZN.

Și totuși, ce căuta trupa într-un orășel de provincie? Olandezii au preluat melodia “Drumurile noastre” a artistului român Dan Spătaru, după ce au auzit-o într-un taxi. Au decis să facă un videoclip și au ales să filmeze în Prahova: la Castelul Peleş, la ruinele palatului Micul Trianon din Floreşti şi la Castelul Iulia Haşdeu din Câmpina.

10530879_720571928008595_3411833545682739163_n

La Câmpina au venit dimineața și au stat trei ore cu noi, ziariștii. Jan Keizer şi Anny Schilder au răspuns la întrebări, iar noi i-am descoperit ca oameni. Deschişi, joviali, trăind cu bucurie fiecare clipă, indiferent unde s-ar afla. Ne-au arătat pozele făcute de ei cu telefoanele mobile prin locuri din România și ne-au invitat la festivalul din Medgidia, organizat de soția lui Dan Spătaru în memoria artistului, unde aveau să cânte, în deschidere, ”Drumurile noastre”.

r2730db-2_d0a689bc-2474-4a0c-831c-720799e127d3Pentru Cristina, întâlnirea cu una din trupele ei preferate a fost un moment extrem de emoționant. Și-a făcut poze cu ei, le-a luat interviu pentru revista culturală la care lucrează și le-a promis că va face o excepție: se va uita la videoclipul lor, dar cu boxele Edifier pe masă.

 

 

Evident, nu m-am gândit niciodată că aș putea face un asemenea cadou cuiva. A fost un moment special, care mi-a demonstrat că muzica e puternică, leagă și desface prietenii, apropie oameni, salvează suflete și dă speranță.

În lumea muzicii, a artiștilor sau a producătorilor de sisteme audio, se întâmplă des să vorbim de cadouri făcute comunității. Vă pot da exemplul Edifier, care a crescut de la o companie mică din China, până la o organizație internațională importantă, cu operațiuni în toată lumea. EDIFIER si-a dezvoltat propriul departament de cercetare și dezvoltare și a scos un produs realizat în totalitate în curtea proprie: design, mase plastic, producție PCB, asamblare, serigrafie. Brandul EDIFIER este definit de trei pasiuni, pentru sunet, design și calitate.

EDIFIER își propune să devină un lider recunoscut la nivel international, iar în paralel se implică în proiecte umanitare. Compania oferă burse studenților de la diverse discipline de la Institutul de Tehnologie din Beijing, iar prin programul EDIFIER Angel Sound Foundation îi ajută pe copiii cu deficiențe de auz să descopere puterea sunetului. Fundația a primit la lansare, din partea EDIFIER, o donație de 2 milioane de dolari, cu ajutorul cărora peste 60 de copii cu deficiențe de auz au primit implanturi cohleare.

Cum o fi să lucrezi la o companie care ajută copiii să aud muzica? Ce energie trebuie să fie în această companie! Eu am simțit o emoție puternică doar că mi-am ajutat prietena să-și întâlnească artiștii preferați!

logo-magazinultau_1504192561Dacă puteți face cadou cuiva, nu ezitați. Iar dacă vă cumpărați un obiect, aveți grijă să fie unul produs de o companie care se implică în proiecte umanitare. Adică o parte din suma plătită de dumneavoastră va merge la o altă persoană, mai puțin norocoasă.

 

E25HD-Luna-Eclipse-Home-Theatre

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2017

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

