Ce aștept de la dentistul meu

Să comunice cu mine. Să-mi spună ce necazuri am în gură, fără să mă jignească, fără să-i critice pe dentiștii care mi-au lucrat anterior. Să-mi explice ce face, ce produse folosește și de ce. E foarte important să fie sincer, să mă convingă  cu argumente medicale, dar în același timp cu calm și răbdare.

Nu mă îndoiesc că sunt mulți medici stomatologici buni în România, cu aparatură de ultimă generație, cu investiții mari, pe care trebuie să le recupereze. Nu e ușor să deschizi o clinică stomatologică, la standardele de azi. Înțeleg prețurile practicate și nu mă voi referi la ele. Vă spun doar criteriile după care îmi aleg eu medicul stomatolog: interesul, empatia și politețea. Stomatologia este o profesie frumoasă, nobilă, cu rezultate vizibile, imediate. Medicul stomatolog trebuie să fie practic și creativ în același timp, atât cu mintea, mâinile, dar și cu inima.

Să se poarte frumos cu pacientul, dar și cu personalul din subordine.

Când stai pe acel scaun, te simți vulnerabil. Mic și singur, ca un cobai într-un laborator. Dacă medicul începe să vorbească cu tine, îți spune pe nume, mai și glumește, ceața din cabinet dispare. Pentru a stabili o relație de încredere, medicul va spune ce trebuie făcut, îți va cere acordul și îți va prezenta toate procedurile. O va implica și pe asistentă în conversație, și ea trebuie să intre în cercul încrederii. Dacă țipă la asistentă și o jignește că nu i-a pus adezivul care trebuie, pacientul va ieși din starea de confort. Problemele nu se rezolvă în fața pacientului, asta denotă lipsă de profesionalism.

Să-mi acorde toată atenția sa

În acea jumătate de oră cât stau pe scaun să fie ”conectat” la mine. Să nu vorbească la telefon cu clienții sau familia, să nu iasă din cameră, să nu fie cu freza în gura mea și să vorbească cu furnizorii de consumabile, că vrea mănuși albastre, nu galbene. Să-i spună să aștepte, că are un pacient, el este important. Iar asistenta să fie asistentă, nu și recepționeră sau femeie de serviciu.

Să fie atent la sănătatea întregii guri

Câns merg la un stomatolog, am încredere să-mi spună dacă am și alte probleme. Să verifice dacă am afte, gingivită, stomatită, paradontoză. Să vadă și ce nu doare. Da, am o rudă care a murit de cancer al gingiilor. De aia sunt așa speriată și mi-aș dori ca medicul meu stomatolog să mă trimită la un ORL-ist sau un oncolog dacă observă ceva.

Să-mi dea garanție la lucrare

Vi s-a întâmplat și vouă, sigur, să vă pice o plombă pusă recent, să mergeți la același medic, să pună alta și să vă ceară din nou bani. Sau să se carieze dintele sub o lucrare dentară, făcută cu cheltuială mare. Odată ce plătești un serviciu stomatologic meriți să ai și o garanție că acel serviciu o să țină.  Nu știu legislația în domeniu, probabil că e diferită de alte domenii. Vorbim despre reacții diferite de la o persoană la alta, dar dacă pacientul respectă toate indicaţiile şi se întâmplă ceva cu lucrarea, manoperele ar trebui refăcute gratuit. Așa consider eu. Iar dacă un medic îți dă o garanție la serviciile sale, înseamnă că le-a prestat cu simț de răspundere și este încrezător în calitatea serviciilor oferite.

Să se consulte cu colegii

Sau să mă trimită la un coleg specializat pe un anumit segment. Acest lucru se poate întâmpla într-o clinica stomatologica, unde sunt medici pe toate specialitățile: ortodonție, chirurgie, implantologie, protetică, estetică, anestezie, pedodonție. Să ceri o părere nu e o rușine și îi apreciez pe cei care fac asta. Înseamnă că sunt o echipă și că sunt sinceri: ”colegul meu știe mai multe despre această procedură și ne poate ajuta, împreună vom lua decizia cea mai bună”.

Să lucreze într-o clinică stomatologică

Scriind acest articol, despre cum ar trebui să fie dentistul perfect, îmi dau seama că el ar trebui să lucreze într-o clinică stomatologică. Diferența față de un cabinet dentar cu un singur medic este imensă. La o clinică se oferă numeroase beneficii pentru pacienți: se pot face abonamente pentru întreaga familie, există toată aparatura necesară (nu trebuie să umbli prin oraș pentru o radiografie), se dau carduri de fidelitate și se fac promoții lunare la diverse tratamente stomatologice complexe. În plus, există un sistem bine pus la punct: recepție, departament de relații cu clienții, mulți medici și multe asistente, site unde se pot face programări online, conturi pe rețelele sociale, un program bine stabilit, posibilitarea de a plăti în rate. Pe scurt, într-o clinică stomatologică există respect și conduită profesională.

Pentru a avea o experiență plăcută la dentist, îmi permit câteva recomandări:

– Căutați o clinică stomatologică și informați-vă online despre aparatura și serviciile oferite. Citiți recenziile clienților, adresați întrebări pe secțiunea chat de pe site-ul clinicii, sunați și cereți informații.

– Citiți detalii despre fiecare medic stomatolog. Pe site-ul clinicii ar trebui să fie poza fiecărui medic, cu studiile și specializările făcute. Alegeți cu inima și mintea.

– Urmăriți ofertele și promoțiile lunare, trebuie să fie ceva și pentru problema dumneavoastră! Marile clinici oferă reduceri la prima vizită și chiar gratuități pentru copii.

– Comparați prețurile, dar luați în considerare aparatura folosită, condițiile igienico-sanitare și experiența medicilor.

 

Later Edit: am reluat tema și vă povestesc despre tehnologia de la această clinică în acest articol.

 

 

5 thoughts on “Ce aștept de la dentistul meu

Add yours

  1. Am nevoie de un Dentist bun care sa nu fie pe japca sa stie ce face si sa fie din bucuresti…
    Am de pus in jur de 3-4 implanturi…2 implanturi de os..si 15 dinti…Cum am ajuns in situatia asta?? nu ma veti crede dar chiar din cauza la dentisti care prefera sa scoata un dinte decat sa il trateze..

    Like

  2. Ce spui franț (pardon, franță…. !) ? Fara dureri ? Adica cum vine asta, ca totusi lucreaza in gura unui om viu sau nu, deja… ?!? Ori omul e nesimtit complet ori i se face o injectie de amortire (anestezie locala se mai spune la Faltișeni…).
    semnat Marus

    Like

  3. medicii empatici sunt rari, foarte rari. sunt de acord cu tine si eu prefer comunicarea si empatia, bunul simt si respectul aratat de medic pacientului.

    apropo: imi plac picturile

    Like

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

