Opera Comică dă o petrecere de cinci zile. Fără limită de vârstă

Opera-Comica-12Am cunoscut Opera comică pentru copii acum mai bine de 10 ani, când a început șirul stagiunilor de la Câmpina, orașul unde eram profesoară. Un concept nou, original, pe care câmpinenii l-au înțeles repede. Fondatorul companiei, doamna Smaranda Oțeanu-Bunea, se implica la fiecare spectacol și ne vorbea despre acest proiect ca despre copilul său. Îl dorea educativ și distractiv prin “povești vesele cu duci, marchize și bufoni”. Am revăzut trupa de actori în Poiana Câmpina, în 2013, când a venit cu spectacolul Cenușăreasa.

M-am minunat atunci de costumele prezentate pe scenă, scenografia, muzica și energia actorilor, plăcerea cu care jucau și antrenau spectatorii în șirul poveștii. Artiștii, omniprezenți și percutanți, reușeau să stârnească reacții zgomotoase din partea celor mici. I-am cunoscut atunci mai bine pe elevii mei, i-am văzut altfel, afară din bănci, dezinhibați, bucurându-se sincer de interacțiunea cu personajele fascinante.

Spectacolele semănau cu anii mei de copil. Costumele pe care mi le făceam din hârtie colorată și în care interpretam personaje din povești. Câtă muncă era pe mine! Cum mă plimbam cu geamantul prin vecini, îmi etalam hainele și machiajul, cântam poveștile! Le trăiam! Cam așa mi s-a părut că făcea și Opera comică atunci: împachetau decoruri și peruci, își luau bateriile cu energie și entuziasm și veneau într-un oraș de provincie să cânte despre copilărie! Cu o bucurie onestă, naivă și deplină. Asta era meseria lor! Vă vine să credeți?

Mi-am spus atunci că ar fi bine să reziste această Operă Comică, cât să fac și eu un copil și să-l duc la spectacolele lor.

18425243_1313245495410329_5724489227846860555_nCopilul a venit în 2009, iar acum are 8 ani. Opera Comică a rezistat iar în 2017 sărbătorește Ziua Copilului, printr-un festival de cinci zile. Acesta va avea loc în București, în perioada 1 – 4 iunie, în Parcul Herăstrău și la Muzeul Satului. Vor fi concerte lecție, spectacole interactive, operă și balet, musicaluri, filme educative, povești simfonice și recitaluri. Joaca va fi asigurată în corturi special amenajate, unde copiii vor avea la dispoziție puzzle-uri și jocuri OCC, se vor picta pe față și vor face fotografii la minut. În Muzeul Național al Satului se va desfășura o vânătoare de comori, va fi o alee dedicată lui Michael Jackson , iar spectacolul de gală de pe 3 iunie va avea piese din stagiunea curentă a Operei Comice pentru Copii.

Locuiesc în București acum și  voi merge la festival. Sincer, am emoții când citesc programul, pe care-l găsiți aici.

În primul rând, va fi despre copilul meu. David va face cunoștință cu actori adevărați, va asculta muzică de calitate pe înțelesul lui, va descoperi o nouă lume. Va uita de kendama? Îmi va mai cere telefonul? Sper că nu. Aș vrea ca aceste zile să-i deschidă apetitul pentru povești. A terminat de învățat alfabetul, citește bine, dar nu din proprie inițiativă. O mamă care-ți  cerșește promisiunea că vei citi în vacanță nu e cool. Poate dacă i-o va sugera personajul preferat, alta va fi reacția.

Apoi va fi despre mine, ca fost copil, spectator al Operei Comice la începuturile ei, actual părinte. Voi merge la spectacole cu fratele meu, partenerul meu de joacă și ”scenă” din anii copilăriei. Va fi emoția retrăirii acelor ani. Când ești copil și începi să te joci cu prietenii, nu te prefaci că te joci. Tu te joci cu toată seriozitatea. Îți intri în rol, ți-l asumi și îl trăiești, fără să pui întrebări. Când ești adult…oh, câte întrebări apar de la un simplu joc.

Mă aștept să fim fericiți în acele zile. Sentimentul pur, nu cel calculat, de adult. Creștem, se adaugă ani în buletin, se adaugă responsabilități, job-uri, facturi, viață, moarte. Și începem să ne comportăm ca niște adulți serioși, așa cum am văzut că se cade. Ei bine, la Festivalul Opera Copiilor vreau să lăsăm copilul din noi să iasă la joacă.

Poate cer prea mult de la această experiență, dar mă aștept să schimbe percepția întregii familii despre petrecerea timpului liber. Să nu mai fim spectatori pasivi. Să învățăm să interacționăm unii cu alții prin joc, sport, competiție și distracție.

Sfătuiesc părinții și bunicii să-i ducă pe copii la spectacolele și activitățile pregătite de Opera Comică în mini-vacanța de 1 Iunie. Intrarea este gratuită și vă puteți anunța participarea folosind evenimentul creat pe Facebook.

Nu știu cum se face că, de când am hotărât să ne petrecem week-end-ul prelungit de Ziua Copilului alături de Opera Comică, îmi tot apar semne. Aflu (de pe Facebook) că o machetă mică a Operei Comice a fost făcută de un prieten bun din Câmpina, un arhitect foarte talentat.

18699800_1352990288123964_8087758809671441025_n (1)

 

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

