Cum arată o bășică de capră

O vânzătoare de la un mic magazin de colț de stradă. Are în jur de 60 de ani. Respect. Vopsită și fardată regulamentar. Respect. Merg la casă cu produsele, ea se uita în jos, la pardoseală.
– Bună ziua!, zic eu de fiecare dată, da’ de fiecare dată.
Ea nimic, de fiecare dată. „Maica mă’tii…” gândesc automat de fiecare dată.

După două/trei secunde ridică ochii. Dar nu spre mine, ca și cum aș fi un invizibil miros de varză. Ci spre produse. Deși se uită în altă parte, trăiesc cu senzația că în orice secundă mă poate scuipa. M-am tot gândit că poate femeia are probleme, că nu-i o zi prea bună, că o deranjează o bătătură, i-a venit o factură prea mare la gaz sau are gaze. Dar în fiecare zi?!
Bagă produsele în casă, îmi comunică prețul privind spre muștarul din apropiere. Dau banii, dă restul, cam întotdeauna rămâne mărunțiș, întotdeauna i-l las. De ce? Isus Cristos știe…
După aceea mulțumesc, ea își verifică unghiile și cu toate că i-au rămas bănuții aia pe masă eu rămân pentru ea la statutul de miros de varză.
Eu salut, ea își întâmpină următorul client cu privirea pironită spre orice altceva dar nu spre el.

Mă uitam la ea. Deși fizic nu e un om urât, acest tip de comportament o face să arate ca bășică de capra. Nici nu știu cum arată de fapt o bășică de capră.

Știu și eu și știți și voi că se poate și mult mult mai rău.

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

