Escrocheria cu mașini ieftine la vânzare

Voiam să scriu ”o nouă escrocherie”, dar am găsit articole despre ea pe Internet și din 2010. Deci nu e nouă, dar un pic de upgrade tot are. Scriu acest articol pentru că încă se petrece, în octombrie 2016, și se întâmplă pe marile site-uri de anunțuri. Este o escrocherie bine gândită.

Iată cazul nostru: pe 25 octombrie 2016 apare pe olx un anunț că se vinde un Nissan Qashqai, la prețul de 3.700 de euro. Ieftin, o asemenea mașină second hand se vinde cu peste 7.000 de euro. Anunțul a făcut mii de vizualizări în doar câteva minute, iar clienții au început să sune la numărul de telefon. Număr de România. Doar că sună ocupat sau nu se răspunde.

Așa face și soțul meu: sună de vreo 20 de ori, de pe telefonul lui, al meu, al fiului.  Niciun răspuns. Dă și un mesaj: ”am cash, pot cumpăra Nissanul și mâine, vă rog răspundeți”. Nimic. Se resemnează, din câți doritorii or fi fost, s-o fi vândut cuiva.

A doua zi primim toți pe telefoane următorul mesaj:

”dacă vă mai interesează Nissan Qashqai, an 2008, 1.5 diesel, 3.700 de euro, taxa platită va rog sa-mi scrieti la adresa mea mirela.m@doctor.com”

O adresă cu doctor.com în coadă, deci a unui doctor, așa s-ar crede. Iar doctorii sunt oameni de încredere și foarte ocupați, nu au timp să răspundă la telefoane. Sună cât de cât plauzibil.

Eu m-am gândit că nu e în regulă, poate fi cineva care vrea să-și facă o bază de date cu mail-uri, ceva de genul. Soțul, însă, dornic să se vadă cu chilipirul în curte, a scris la acest mail și i-a spus vânzătorului că are banii și că ar vrea să vorbească la telefon.

Iată răspunsul tipei pe care o chema Camelia Mirela Magda (trei prenume):

Oct 27 at 10:47 AM
Acesta este finalul, pentru noi. Nu facem reclamație la poliție, pentru că nu suntem păgubiți. Dar am fi putut fi: promisiunea de a cumpăra o mașină ieftină ia mințile unora. Scriem acest articol pentru a vă deschide ochii. 
4 thoughts on “Escrocheria cu mașini ieftine la vânzare

Add yours

  1. E ceva mai bine gandit cazul dvs.
    Unul asemanator avem mai jos, doar ca nu am mai continuat cu schimbul de email.
    Din ce au mai patit si alti oameni, au platit suma de 200E pentru transport.

    Stimate client,

    Am primit mesajul dumneavoastra si vrem sa va multumim pentru interesul manifestat priviind cumpararea urmatorului vehicul prin intermediul societatii noastre:

    2011 Skoda Octavia Combi 2.0 EURO 5
    • 158715 Km
    • Preț (fara livrare*): € 4.300,00 (TVA inclus)
    • Cost livrari: € 200.00 (TVA inclus)
    • Pret final cu livrare: € 4.500.00 (TVA inclus)

    Acest vehicul a fost subiectul unui contract de leasing nefinalizat, clientul neputand respecta plata ratelor catre societatea creditoare. Vehiculul mentionat mai sus a fost castigat de catre societatea noastra Elite CAR Leasing Limited in urma unei licitatii publice, organizata de catre una din societatile de leasing partenera.

    Observatii privind vehiculul in cauza:

    Vehiculul in cauza a fost recuperat din Germania;
    Acest vehicul nu este ipotecat sau inchiriat si nu are drept de retinere de orice natura emis de catre vreo instanta judecatoreasca sau fiscala;
    Vehiculul in cauza nu mai face obiectul nici unui contract de leasing sau de închiriere in momentul prezentei oferte;
    Pretul propus include TVA si reprezinta valoarea finală a vehiculului (pretul livrarii nefiind inclus), acesta neavand alte datorii către compania noastră sau catre alte terțe părți, institutii bancare sau financiare sau de oricare natura;
    Kilometrajul (sau dupa caz orele de functionare) este real si garantat;
    Documentele de provenienta sunt disponibile;
    Vehiculul in cauza va fi vandut cu o garantie de 1 an, valabila din data semnarii documentelor de vanzare/cumparare.

    In cazul in care doriti achizitionarea acestui vehicul, vă rugăm să ne contactati pentru a vă putea oferi toate datele necesare precum si raspunsuri complete la intrebarile pe care le veti putea avea.

    Cu servicile noastre de vânzări on-line și servicii de “livrare la domiciliu în Europa” vă putem oferi posibilitatea de a achizitiona orice vehicul ce face parte din oferta noastra dar si vehicule oferite de catre terțe societati colaboratoare.

    Noi oferim transport (livrare) in cuantunul calculat si comunicat dumneavoastra, cu toate documentele în 5-10 zile maximum; Rețineți că, pentru a utiliza serviciile noastre, dupa livrarea vehiculului aveti la dispozitie 30 zile de test / inspecție tehnică, cu posibilitatea de a refuza vehiculul.

    Pentru a începe procesul de intocmire a actelor necesare acestei vanzari (Factura Proforma si Contractul de vanzare/cumparare) va rugam sa ne furnizati prin email urmatoarele:

    Nume si prenume :
    Data și locul nașterii :
    Adresa de domiciliu :
    Adresa de livrare :
    Telefon:
    Fotocopie a cărții de identitate :

    Si daca doriti sa cumparati acest vehicul ca si companie,avand posibilitatea sa va facturam fara TVA, daca detineti acest drept legal.

    Nume :
    Adresa sediului social :
    Cod de inregistrare fiscala :
    Adresa de livrare :
    Telefon:

    **Declar ca am luat la cunostiinta prin prezenta semnificatia notiunii de “prelucrarea datelor cu caracter personal“, precum si cu privire la urmatoarele drepturi recunoscute de lege in favoarea mea: a) dreptul de informare; b) dreptul de acces la date; c) dreptul de interventie asupra datelor; d) dreptul de opozitie. In acest sens, drepturile prevazute de Legea 677 pot fi exercitate conform legii, prin transmiterea unei cereri catre Operator, intocmita in forma scrisa, datata si semnata, in care se vor mentiona datele asupra carora se solicita interventia, motivul si modul de interventie.

    Nota: Pozele vehiculului in cauza sunt atasate la acest email.
    Nota: Datorita volumului mare de cereri, nu va putem oferi suport telefonic preliminar vanzarii. In cazul in care doriti sa achizitionati vehiculului, unu dintre agentii nostrii de vanzari vă va contacta telefonic pentru a va face cunoscute toate detaliile necesare achizitiei.

    Cu stimă,
    Raducu Robert

    Elite CAR Leasing Limited
    (Specializati in vanzarii de autoturisme, camionete, utilitare și utilaje agricole si industriale)
    (Marea Britanie,Germania,Grecia,Franta,Italia,Spania,Polonia)

    Program: Luni/Vineri – 08:00-20:00
    Program: Sambata – 09:00-17:00
    Program: Duminica – INCHIS

    Railway Court
    Doncaster
    DN4 5FB
    United Kingdom

    VAT: GB221066355
    Company number 09741876

    https://www.elitecarleasing.eu
    office@elitecarleasing.eu
    sales@elitecarleasing.eu
    finance@elitecarleasing.eu

    Activitatea noastr��, desfasurata pe parcursul mai multor ani de zile, este de a pune experiența și rețeaua noastră la dispoziția clienților noștri pentru a le oferi autovehicule si vehicule industriale de calitate, cu kilometraj(ore de functionare) scăzut(e) și prețuri competitive. Vehiculele care le oferim clientilor nostrii sunt recuperate din leasing / leasing neplătit sau nefinaliat din Marea Britanie, Germania, Franța, Italia, Spania cat si din alte tari membre UE. Cumpărarea, livrarea, intocmirea documentelor administrative dar si a celor de vanzare/cumparare sunt in conformitate cu legile in vigoare și transparente. La livrarea autovehiculului/vehiculului, vom emite documente de înmatriculare temporară cu plăcuțe de înmatriculare temporare (dupa caz), certificatul de conformitate, de asemenea, numit certificat de conformitate european (COC), contract de vanzare/cumpărare, factură in care se specifică data primei înmatriculari a vehiculului și kilometrii reali (ore de functionare dupa caz).

    Like

  2. iata mesajul primit ieri de mine, interesandu-ma de o Toyota Yaris:
    “Alina Neagu
    To _______________ Nov 2 at 10:42 PM

    Va scriu in legatura cu masina de vanzare Toyota Yaris din anul 2007 (prima inmatriculare in Germania martie 2008) pe care am pus o la pretul 2500 euro. Masina este in stare perfecta de functionare si nu are absolut nici o problema tehnica sau estetica. Nu a fost niciodata implicata in accidente si interiorul este ingrijit si nu prezinta urme de uzura, dealtfel am si carte service cu toate reviziile trecute. Masina este inmatriculata pe numele meu.

    Eu lucrez de cativa ani in Londra, ca doctor pediatru si doresc sa ma stabilesc aici deoarece profesia mea este bine remunerata si respectata. Din dorinta si nevoia de a vinde cat mai repede am pus deja un pret mic si nu doresc sa ma discutam legat de acest aspect.

    Nu vreau sa par nepoliticoasa, dar nu mai vreau sa vorbesc la telefon pana nu sunt convinsa ca doriti intradevar sa cumparati masina. Eu inteleg ca este normal sa ceri detalii, dar sunt multi care pun 10 intrebari din care 5 nu isi au rostul si foarte multi propun sume derizorii.

    Masina am cumparat o personal in anul 2014 din Germania si este inmatriculata in Romania. Am platit taxa la prima inmatriculare si nu am recuperat o, la vremea aceea nu era foarte mare. Este in Ploiesti, acolo am eu domiciliu si am lasat o intr un garaj inchiriat.

    Cand m am hotarat sa vand masina am luat in calcul ca trebuie sa fac un drum de aici din Anglia pana acasa pentru vanzare, deci nu ar fi asta o problema, as putea sa vin in 2 sau 3 zile in tara. Din partea mea nu este problema sa mergem in service pentru verificare. Daca va place masina astept un raspuns de la dumneavoastra, dar va rog din suflet sa nu ma incurcati.

    Va multumesc.”

    Pare cunoscut, nu? Dandu-mi seama de schema,n-am mers mai departe. Dupa ce i-am transmis ca mesajul sau si adresa de mail au ajuns la politie, a inceput sa-si etaleze “vocabularul” 🙂

    Like

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

