Amândoi am făcut lugu-lugu, amândoi ne lăsăm de fumat

În mână aveam o țigară, în cealaltă testul de sarcina.

fumat-sarcina_1Părea că cineva a pus un reflector pe cele două linii și le lumina din ce în ce mai puternic. Țigara era mică, undeva în mâna care ar fi trebuit să o ducă la buze, dar nu mai reacționa. Am stins-o, am rupt-o, am luat restul pachetului și i l-am dat socrului.

Ce-aș fi fumat o țigară în acel moment! Să-mi potolesc gândurile: când am făcut lugu-lugu, câte țigări pe zi am fumat de atunci, câte zile am intoxicat bebeul, cât de criminală sunt. Fusesem și la o petrecere, unde am fumat toată noaptea, a fost și o nuntă. Plus zile stresante la serviciu, deh… anturaj de fumători.

Pe soț l-am așteptat la ușă, l-am căutat în geantă și i-am luat țigările: ”amândoi am făcut lugu-lugu, amândoi ne lăsăm de fumat”. Așa l-am anunțat eu că va deveni tată.

El, să întindă mâna după țigări: ”nu am fumat de la prânz.”.

”Și nici nu o să mai fumezi de acum încolo. Hai să calculăm cât l-am intoxicat pe copil și cum facem să ne revanșăm!”

Nu ne-am bucurat, nu aveam cum, trebuia să lămurim când s-a întâmplat minunea și câte greșeli am făcut de atunci . Ca să știți, noi nu ne propusesem să facem un copil, deci nu aveam activitate intensă, ca soții din clipul de mai jos:

Aveam activitate moderată, de cuplu căsătorit de peste 10 ani, care  voia un copil, dar nu neapărat curând, ci când va dori … barza. Iar barza și-a anunțat sosirea într-o perioadă stresantă.

Am numărat greșelile alimentare și comportamentale făcute după respectivul #LuguLugu și am decis să luăm măsuri drastice: ne lăsăm amândoi de fumat, spălăm perdele, covoare și alte acareturi, pentru a înlătura orice urmă de miros de tutun, ne schimbăm obiceiurile alimentare și devenim ZEN. Nu ne mai certăm, nu mai ne supărăm, ci trăim într-o deplină armonie, pentru a nu stresa copilul. Suntem soț și soție, deci ne sprijinim unul pe celălalt în perioada asta.

Abia după ce ne-am stabilit ”pedepsele”, am început să ne bucurăm. Când am  avut și confirmarea medicului că bebelușul era în parametrii, ne-am liniștit cu totul. Ne-a felicitat că am descoperit sarcina repede și că am luat măsuri imediat. S-a mirat că mi-am obligat soțul să se lase de fumat, dar mi-a confirmat că fumatul pasiv este la fel de dăunător pentru bebe.

Opt luni mai târziu venea băiețelul. Sănătos. Pentru a-l păstra așa, nu ne-am mai apucat de fumat. Niciunul. Medicul ne-a spus că nu suntem tocmai tineri și că băiatul merită să aibă părinți sănătoși și nu niște bolnăvicioși pe care va trebui să-i îngrijească.
Noi am avut noroc că am depistat sarcina repede, datorită testului de sarcina Barza, care depistează prezența gonadotropinei corionice umane (hCG) în urină încă din prima zi de întârziere a ciclului menstrual. Sunt însă femei care nu au norocul ăsta, nu bănuiesc că ar putea fi însărcinate și descoperă abia pe la 3 luni sau chiar mai târziu, iar în perioada asta au fumat și au băut. Nici nu vreau să mă gândesc prin ce trec după aceea, câte remușcări trebuie să aibă.

Un sfat: dacă faci lugu-lugu și nu folosești metode contraceptive, lăsă-te de fumat!

Tu când te-ai lăsat de fumat: înainte sau după testul de sarcină?

3 thoughts on “Amândoi am făcut lugu-lugu, amândoi ne lăsăm de fumat

Add yours

  1. ESte un sfat bun, amandoi trebuie sa se lase, altfel copilul va inhala fum de pe haine si alte tesaturi, e bine si ca in copilarie copilul sa fie ferit de fum. Copiii sunt extrem de vulnerabili la fumul de tigara din preajma lor. Ei sunt in continua dezvoltare fizica și au o rata a respiratiilor pe minut mult mai mare decat a adultilor. Respiratie accelerata inseamna ca inhaleaza o doza mult mai mare de fum decat adultii efectele fiind mult mai accentuate.

    Like

  2. -eu cunosc doamne care nu s-au lăsat si au nascut prmatur, pe la 8 luni… au nascut natural dar copiii cu mica greutate, nu e de gluma, chiar afecteaza

    Like

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

