Ce nu-i poate lipsi unui meseriaș

Săptămâna trecută am fost la policlinică, la ortoped, cu mătușa, pentru a-și scoate gipsul de la mână. Medicul… era acolo…. dar era cu piciorul în gips.

-Vi l-ați pus singur? – am încercat eu o glumă.

-Nu, nu ne dă voie protocolul.

-Ce s-a întâmplat, probabil vă întreabă toată lumea.

-Aș putea să-ți povestesc cât de idiot am fost, dar mai bine îți zic că mi-a lipsit o scară.

2131_120_120_0Fiecare răspunde cum vrea la întrebarea”Ce nu-i poate lipsi unui meseriaș”, dar eu aleg să pun pe primul loc siguranța. Am văzut prea multe accidente casnice ca să nu știu că niște scari si schele sunt indispensabile într-o casă sau o gospodărie.

Medicul ne-a mai spus că accidentele care se petrec în gospodărie duc uneori la infirmități grave. Oamenii se urcă în copaci deși nu mai au 10 ani, se încăpățânează să-și riste viața și nu își iau măsuri minime de protecție. Nu vorbim de purtat cască și genunchiere, ci despre obișnuința de a folosi o scară. Pentru a culege vița de vie, pentru a aduna merele sau cireșele, pentru a spăla geamurile.

Accidentul este un eveniment independent de vointa umana, declansat de actiunea brusca si rapida a unei cauze exterioare, care se traduce prin leziune fizică. Aceasta este definiția din dictionar a accidentului. Eu zic că mai sunt câțiva factori cauzatori: neglijenta, neatentia si graba de care dam dovada. Și, uneori, zgârcenia. Nu ne cumpărăm scări noi, că sunt bune și alea vechi.  Iar daca accidentele nu se soldeaza întotdeauna cu pierderea vietii, suferintele, îngrijirile medicale, incapacitatea temporara de munca sau, cel mai grav, infirmitatile pe care le declanseaza adeseori afectează calitatea vieții victinelor.

V-am speriat puțin? Da? Așa și trebuie? Fuga la computer și comandați o scară dublă, mică sau mare, depinde de copacii din livadă. Prețurile sunt între 80 și 300 de lei. O cheltuială mică față de neplăcerile de mai târziu, nu?

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

