Ce faci când te duci la mama acasă?

Primul lucru: umblu în frigider și scot toate oalele cu mâncare gătită. Iau un coltuc de pâine și mănânc acolo, pe marginea mesei, direct din oală, rece, mâncărica. Mă ceartă, bineînțeles, că-mi stric foamea, ea are ceva savuros, cu proteine, în cuptor.

Apoi îi umblu în dulap și îi mai arunc din hăinuțe. Are și de la mine, de când eram mică, le păstrează pentru copiii mei. Mai are și pe ale ei, de când era tânără, că poate mai slăbește. De fiecare dată o mai conving să arunce ceva, sunt demodate și au miros de naftalină.

Mă duc în bibliotecă și mai iau o carte SF. Sunt cumpărate de mine, eram în liceu când au apărut seriile la Nemira. Zic că o să o citesc, iar uneori se întâmplă. Acum, de exemplu, cu campionatul ăsta de fotbal, mă retrag și citesc.

Mă uite pe fotografii. În albume, fizice, nu digitale. Eu cu un iepure în brațe, frati-miu cu coroniță, el a fost copilul deștept în familie.

Îi folosesc baia și îi propun încă o dată, a nu știu câta oară, să-i cumpăr niște obiecte sanitare noi. Ea nu și nu, că s-a obișnuit cu oglinda aia, că toate au rostul lor , că ei nu-i trebuie duș că alunecă, că chiuveta se curăță și arată ca nouă.

Caut în cămară și găsesc dulcețurile de acum trei ani, gogoșari în bulion din ăia buni, compot de prune. îmi zice: ”mai lasă-i și lui frati-tu!”, îi las și lui, dar le iau tot eu data viitoare.

O rog din nou să mai renunțe din ghivecele cu flori, îi ocupă jumătate de sufragerie și tot balconul, să pună un șezlong să se relaxeze, îi povestesc cum e cu dioxidul de carbon pe care-l fac plantele noaptea. Nu merge.

Îi zic că duc gunoiul, ca să îmi aprind și eu o țigară (știe că m-am lăsat) și când mă întorc o găsesc la telenovela turcească. Și gata, ăsta-i semnalul, 2 ore nu pot să mai am o discuție cu ea.

Mai dau o raită prin bucătărie, mai iau o lingură din mâncare, mai dau un telefon și după aia îi mai caut prin dulapuri. Îi arunc ceva atins de molii, ba chiar și câte un bibelou, cât e atentă la serial.  O sâcâi iar să renunțe la telefonul fix, doar are mobil, dar nu vrea, că mai are câteva prietene cu care vorbește. Plec, nu înainte de a auzi: închide ușa cu cheia, să nu mă mai ridic eu. O închid în casă și zângân borcanele cu dulcețuri pe scara blocului, mă salut cu vecinii (mă pârăsc mamei dacă nu o fac)  și ies.

Tu ce faci când te duci la mama ta acasă?

5 thoughts on “Ce faci când te duci la mama acasă?

  1. Hi hi , si eu ii caut in frigider…
    si mai fac asa:
    îi schimb becurile și îi repar clanta de la baie pe care sare pisica
    îi povestesc despre escrocheriile care-i pandesc pe pensionari si o rog sa nu vorbeasca cu strainii care o suna sa o invite la tot felul de prezentari medicale…
    îi las bani in portofel

  2. Mamele au o capacitate deosebita de a simti faptul ca pe copilul ei il supara ceva, il macina, il nemultumeste.
    eu cand ma duc la mama stam de vorba la o cafea si atat…
    nu o judec, nu-i umblu prin lucruri, e o prietenă pt mine

  3. eu o pun să facă gogosi uplute cu gem
    îi programez canalele, mereu le zapaceste, vrea filme, filme, filme
    îi mai arunc din produsele expirate d eprin casă, nimic nu se arunca la ea….

  4. maine ma duc si mananc orez de Moși, si primesc strachină și cirese si flori de sipica, noroc cu mama ca mai pastreaza traditiile,

    voi manca orez cu lapte si scortisoara,

    un miros si un gust pe care nu le pot uita

  5. Stimata doamna, cand te duci la mama si la tata acasa… de ce mama trebuie sa fie mereu in centrul atentiei? am intalnit mame care nu au grija de copii, in schimb tatii sunt cei mai buni bucatari si schimbatori de scutece. aveto grija creati un stereotip neadevarat, pacat

Leave a Reply

