Vreau o vacanță de-a gata

Vreau o vacanță. Asta îmi spun, după un an de muncă, și nu vreau să adaug nimic. Nu vreau să stau ore, zile, săptămâni pe Internet să compar oferte. Nu vreau să combin, propun, negociez cu fiecare membru al familiei. Nu vreau să citesc păreri, să privesc mii de poze, să gândesc sau să decid. Vreau o vacanță de-a gata.

Să se ocupe alții de tot. Să cumpere ei bilete de avion, să facă ei rezervări, să facă ei programul. Eu doar să-l primesc. Promit să-l respect.

Pe mine să mă întrebe doar cum aș vrea să fie. Iar eu să nu le dau amănunte, ci doar un reper: Midnight in Paris. Filmul lui Woody Allen, despre Paris și tot ce înseamnă el pentru literatura mondială. Nu pentru arhitectură sau muzică, ci pentru inspirația pe care o furnizează marilor scriitori.

Mi-am permis să dau o asemenea temă celor de la CND Turism. În loc să le vorbesc, i-am rugat să urmărească filmul Midnight in Paris. Îl știau, dar acum era vorba de amănunte. Eu caut ceva anume: inspirația, pe care și personajul principal a găsit-o. De ce nu și eu? Vacanțele ar trebui să fie ca-n filme, nu?

Iar astăzi am primit oferta speciala pentru vacanța mea din Paris. Perfectă. Completă.

Inițial nu am înțeles de ce primul obiectiv ales este Satul Giverny. Acesta se află pe malul Senei, la  70 de km de Paris, și este înconjurat de dealuri, cu case înalte din piatră, străduțe înguste și zeci de terase. Agenția mi-a pregătit o excursie de o zi aici, pentru a mă bucura și a înțelege peisajul care l-a inspirat pe Monet. Este necesar să le văd mai întâi, ca apoi să recunosc nuferii îndrăgostiți, în picturile  expuse în Musee de l’Orangerie.

2

La Muzeul Rodin vreau să întâlnesc un ghid fermecător, pe care să mi-l fac prieten,  ca apoi să mă întorc la el după sfaturi, așa cum face Gil, personajul din film. La grădinile din Versailles e programată o excursie de-o zi, iar plimbările pe Sena sunt nenumărate, deoarece multe din scenele din Mignight in Paris sunt filmate aici. Într-una dintre plimbările sale, Gil trece pe lângă  Les Bouquinistes, tarabele unde se vând cărți vechi și suveniruri.

Les Bouquinistes in Paris

După aceea voi merge la Deyrolle,  care neoficial, este cel mai înfricoșător, dar încântător magazin cu animale împăiate din lume. Acesta a fost inaugurat în anul 1831, de către entomologul Emile Deyrolle, iar de atunci multe animale au fost aduse aici de către clienți – tineri oameni de știință, până la colecționari ultra-bogați. În acest loc, Gil întâlnește femei frumoase și misterioase.

Deyrolle

Shopping in Paris

3Cafenele literare le voi întâlni în plimbările de pe  Boulevard Saint-Germain, considerat inima și sufletul Parisului. Aici s-a deschis prima cafenea literară din lume,  Le Precope, în 1686, artiștii și scriitorii fiind primii săi clienți. Are o istorie impresionantă, care ar stârni admirația și curiozitatea oricui. Cateva dintre numele celebre care au trecut pragul cafenelei sunt: Voltaire, Rousseau, Diderot, d`Alembert. De numele faimoasei cafenele se leagă importante evenimente istorice ale Frantei. Aici se întâlneau Robespierre, Danton si Benjamin Franklin, pentru a pune la cale Revoluția Franceza.

Vacanța mea în stil Woody Allen nu poate exista fără o plimbare în ploaie pe Pont Alexandre III, unul dintre cele mai extravagante poduri ale Senei.

Bridges of Paris

Midnight in Paris” este un film magic, un film pentru toti aceia care iubesc Parisul si plimbările în ploaie, un film care te poartă prin istoria artei, în lumea scriitorilor și a pictorilor, un film pentru cei care cred că totul este posibil si nimic nu este întâmplător! Îți trimite imaginatia departe și te face să visezi la trecut, la vremuri apuse, la întâlniri pline de umor cu Dali, pline de înțelepciune cu Hemingway și pline de voie bună cu Fitzgerald. Filmul este un “carusel” care te duce în timp să vizitezi epoca de aur a Parisului.  Iar un sejur aici  nu poate fi decât  special!

VacanteSpeciale.ro-Eiffel-Paris

 

One thought on “Vreau o vacanță de-a gata

Add yours

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

