Cum mai poți învăța engleza din desene animate, ca în copilăria noastră

Nu mă mai uit la desene la televizor de când sunt dublate în română. Toate, niciunul nu a scăpat. Înainte nu erau, iar generația mea a învățat engleza. Aș recunoaște vocea lui Dexter oricând, aia originală, nu cea de acum, românească. Da. Până și pe Dexter l-au dublat.

Îmi alegeam la ce desene mă uit în funcție de engleza vorbită. Îmi plăceau personajele care rosteau cuvintele clar. Din The Flintstones și SouthPark am învățat apoi o engleză mai grea. Făceam asta cu vecinul meu, Claudiu și, credeți-mă, obiceiul ăsta îl avem și astăzi. Ne strângem la un film fără subtitrare, iar cele cu animație sunt, deseori, mai bine realizate decât cele pentru adulți.

Mulți părinți condamnă dublarea desenelor animate, se plâng că micuții nu mai au de unde să învețe engleza și că trebuie să dea 50 de lei pe ședința de meditații. Iar eu le spun că nu e nevoie. Trebuie să renunțe la televizor și să-i pună copilului DVD-uri. La un DVD ai opțiunea: română sau engleză, poate și alte limbi. Eu aleg limba originală, engleza, dar și subtitrarea, tot în engleză.

smurfsFac asta și cu fiul meu. Nu are încotro, am scos toate canalele de animație de pe telecomandă. Primul film pe care i l-am pus a fost Strumpfii. La prima vizionare i-am explicat eu ce se întâmplă, iar apoi, revăzându-l, a început să învețe cuvinte. SurfsUp_DVD_3DI-am pus apoi un film de desene animate cu pinguini, aici nu prea s-a vorbit, a fost multă aventură. Și tot așa, iar acum avem o colecție impresionantă de DVD-uri, de unde învățăm o engleză clară, cu accente ferme, cu intonație teatrală. Și este limba uzuală, din situații care se întâmplă zi de zi, cea de care are nevoie la nivel de conversație. Gramatica o va învăța la școală, dar baza o știe deja, din DVD-uri.

În plus, am control asupra a ceea ce vede . Filmele pe DVD sunt de calitate, de succes, nu îi încarc mintea cu tot felul de producții nereușite, cu sute de personaje sau cu vocabular care nu e tocmai potrivit vârstei. Empire Film distribuie filmele Sony Pictures Entertainment, dar și titluri independente,  selectate foarte atent, din toate genurile.

EmpirePeriodic ne uităm pe pagina de Facebook Empire Film, pentru a vedea noutățile. Acum învățăm engleză din filmul “Hotel Transylvania 2”. E delicios accentul românesc al lui Dracula și ale diferiților monștri transilvăneni.

 

 

 

12 thoughts on “Cum mai poți învăța engleza din desene animate, ca în copilăria noastră

Add yours

  1. eu nu am prins desene in engleza
    am 48 de ani si eu ma uitam la Mihaela, la Balanel si Miaunel si la Omuletul Gopo. Toate in limba romana. Mai era gala desenului animat, sambata la pranz
    Mai prindeam seara ceva-ceva desene animate la bulgari si ma uitam la poze ca doar nu intelegeam mai nimic…

    Like

  2. La scoala nu mi-a placut engleza. Am invat-o de la filme, seriale, emisiuni. Daca filmele ar fi dublate ar insemna sa auzim tot mai putin limba engleza ceea ce ar putea face ca si cei care stiu sa mai uite ,pentru ca nu vorbesc si nu aud limba engleza

    Like

  3. Buna ideea, bună bună, ai doar avantaje cu dvd-urile de desene animate
    verifici ce vede
    nu-ti bati capul că s-ar putea uita la faze violente
    invată engleza, poti sa-l pui si de 5 ori pe zi: fii-mea se uita non stop la strumfi

    Like

  4. ARGUMENTE CONTRA dublării desenelor animate

    1. Replici memorabile si, efectiv de netradus, s-ar pierde in degetele si tastatura unor redactori tv.
    2. Vocea este principalul atuu al unui actor, fiindca arta actorului are, ca particularitate, cuvantul.
    3. S-ar incuraja analfabetismul.
    4. Persoanele cu deficiente de auz se vor uita, practic, la o pantomima.

    Like

  5. Desene animate de dimineaţa pînă seara. În limba engleză.
    Cuvinte noi, expresii noi, repetam şi eu ce auzeam pe ecran. Astfel, după câţiva ani de holbat la desene animate aveam un vocabular (în engleză) bogat. Iar împreună cu ora de engleză de la şcoală, în care ni se explicau bazele gramaticii, am ajuns să descifrez din ce în ce mai bine limba lui Shakespeare.
    ce vremuri…

    Like

    1. Simplu, Ioana
      i-am scos canalele, nu mai exista niciun canal de desene animate la televizor, poate mai vede cate ceva la verisorul lui, dar asta foarte rar,
      se mai uita la seriale dar pe internet, si doar cate un serial pe zi de desene animate

      Like

  6. Cei care vor sa invete limba engleza ar trebui sa isi faca un obicei din a urmari posturi de genul BBC World News, CCTVNews, CNN sau orice alte posturi in care se vorbeste limba engleza despre cat mai multe domenii actuale. Desenele sunt cele mai bune pentru ca au cuvinte usoare, uzuale, din vocabularul copiilor. Urmarind si imaginile, facand conexiuni, observand exprimarea, vocabularul, exprimarea nonverbala, pronuntarea, iti poti perfectiona engleza.

    Like

  7. Cu cat sunt mai mici cu atat invata mai repede. Ei ar trebui sa urmareasca desene animate sau filmulete in limba engleza, in cazul lor nemaifiind absolut necesara subtitrarea ci eventual un sprijin din partea unui adult care sa faca legaturi, sa explice, sa traduca, sa faca unele conexiuni.
    Este foarte clar faptul ca oamenii simt nevoia sa invete dar intr-un mod cat mai relaxant, care sa nu presupuna context rigid si ideea de obligatie, totul trebuind sa fie ca mai relaxat si firesc, astfel devenind usor.

    Like

  8. exact, engleza ar trebui sa fie fun de invatat si asa este prin desene animate
    din meditatii nu invata nimic, mai ales daca e grupa de 5 copii… si o gramada de bani

    Like

  9. nu mai sunt desenele animate ce au fost…ma uitam prin 97/98 la Lolek si Bolek….am invatat engleza din desenele de pe cartoon network…..si acum imi aduc aminte desenele cu Bugs Bunny, Tom&Jerry Chip&dale(la astea eram pe jos de ras)……acum pe langa dublajul de cea mai proasta calitate nici macar nu se mai dau aceste episoade…..toate sunt numai violente, numai batai….pacat…

    Like

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

