Cum să nu fii un mare producător de spam-uri

De ce renunţă oamenii la pagina de Facebook? De ce raportează spam şi nu mai comentează pe tot felul de platforme, cum o făceau altă dată? Pentru că au descoperit părţile rele ale socializării. Toate astea sunt mari consumatoare de timp.
Când deschid mail-ul dimineaţa, am zeci de mesaje în inbox, iar alte zeci, în spam. Mă apuc să le şterg, pe rând. Nu în bloc, deoarece în unele dintre ele aş putea găsi informaţii folositoare. Mă enervez că trebuie să pierd timpul, dar o fac totuşi. Nu-mi place să scap o informaţie bună.
Le văd imediat pe cele înşelătoare. Mailurile care încep cu „dragă Mihaela, revin cu o…”, sau „salut, ce mai faci?”. Mă supăr, mă simt jignită, îmi vine să-i reclam pe toţi cei care încearcă să mă ia de fraieră, doar pentru a-mi ştampila o siglă pe retină.

Astea-s neajunsurile comerţului online. Îi înţeleg, până la un punct. Poate dacă ar face-o cu cap, i-aş ierta, dar mai ales le-aş face pe plac şi le-aş citi mail-urile. Nu mă supără când citesc unul în care mi se prezintă nişte produse inovatoare, apărute recent, ci doar cele care îmi aruncă în faţă, cu majuscule bolduite, promoţii cu produse nevândute, livrări gratuite sau nişte „ultime oferte” care se repetă zilnic!

Dacă tot investeşti să-ţi deschizi o afacere, fă-o cu cap. Tu te pricepi într-un domeniu, da? Te consideri profesionist în domeniul tău, da? Atunci acceptă că există profesionişti care să te iniţieze în cele două noţiuni sfinte din online: Social Media şi Email marketing. Trebuie să apelezi la un specialist în retargeting, o metodă de promovare a magazinelor online. Aceasta presupune readucerea pe site a vizitatorilor care au abandonat coşul de cumpărături sau care s-au uitat pe câteva pagini pe site şi au plecat, fără să comande.
Cum sunt aduşi clienţii înapoi? Aici apare ştiinţa profesioniştilor. Retargeting.ro este un start up local care foloseşte personalizarea site-ului, a newsletter-elor, afişarea de mesaje dinamice în site, segmentarea bazei de date, A/B testing şi un sistem de recomandări individualizat, în funcţie de istoricul de navigare al vizitatorilor. Soluţia Retargeting.ro a generat o creştere cu 30% a vânzărilor înregistrate de magazinele online care au folosit aplicatia, în ultimele 6 luni.
e-mail-retargeting
V-am spus că nu şterg toate mail-urile. Pentru că mai găsesc şi nişte informaţii care mă interesează, de care uitasem sau nu ştiam unde să le mai găsesc.
Mă minunam şi mă întrebam “oare cei care-mi trimit mail-urile şi newsletter-urile ştiu ce vârstă am, că sunt femeie şi că-mi plac anumite lucruri? Cât de buni sunt!?” Apoi îmi aduceam aminte că am intrat odată pe site-ul lor, parcă mi-am făcut şi cont, deci mi-am dat câteva date personale şi apoi am renunţat la cumpărături din lipsa de timp, sau bani, sau altceva. Iar, recent, am înţeles că folosesc sistemul de retargeting. Adică mi-au luat urma şi acum mă anunţă când apar produsele care mă interesează, îmi amintesc că mi-a plăcut ceva pe acel site şi că-l voi găsi tot acolo, ori că au fost adăugat noi produse în aria mea de interes. Mesajele sunt personalizate, sunt făcute special pentru mine, nu sunt trimise în masă, unei liste de clienţi.

Implementate gresit, acest tip de campanii pot crea o repulsie faţă de brand. Clienţii se pot sătura de abundenţa mailurilor, de faptul că primesc informaţii care nu-i interesează. Retargetarea trebuie personalizată pentru fiecare utilizator în parte, prin segmentare. Nici insistenţa nu este bine primită. Nu poţi retargeta acelaşi vizitator la nesfârşit săptămâni întregi. Dacă vizitatorul nu se întoarce după cateva display-uri ale ad-ului probabil că n-o va face niciodată. Dar dacă un client multumit se va întoarce, el va aduce cu el şi alţi clienţi. Iar pentru asta, merită să încerci retargeting!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: