Puterea laptopului stă în baterie

Nu îmi aduc aminte să fii avut un laptop pe care să-l ţină bateria cât să răspund la toate mail-urile. S-a întâmplat de mult şi a ţinut puţin. Iar acum laptopul meu funcţionează singur doar cât să-l scot din priză, să-mi bag fierul de călcat şi să-mi calc o bluză. Cu mânecă scurtă.
Au dreptate cei de la PowerLaptop, când zic că „Un laptop fără baterie nu mai este laptop”! Tocmai caracteristica principală, definitorie, a unui laptop şi anume portabilitatea, este anulată în momentul în care acumulatorul are autonomie zero. Mă gândesc că au avut şi ei, administratorii magazinului online, probleme cu laptopurile lor, când nu se puteau conecta la reţeaua din cămin, făcută de vreunul de la cibernetică, deoarece nu era decât o priză în cameră, iar aia ţinea frigiderul (prelungitoarele şi reşourile se confiscau pe atunci). Nu ştiu de ce generalizez, dar ştiu din experienţă că românii aşa încep o afacere, pentru a rezolva o problemă de care s-au lovit ei înşişi.
Laptop-ul nu a fost conceput sa fie folosit staţionar pe un birou si dependent de priza. Ci să fie cărat în geantă, un fel de cutie cu informaţii la purtător. O prelungire a sinelui, cel puţin aşa îl vedeam eu. Doar că oamenii pot face multe, dar nu sunt buni conductori şi nu pot alimenta o baterie de laptop. Şi nici nu e normal, că de asta se numeşte baterie.
Are 8 ani laptopul meu. Până acum am refuzat să-i schimb vreo piesă, deoarece asta ar fi însemnat să accept că e bătrân şi vechi. „În momentul în care începi să bagi bani în el, se duce de tot!” – îmi tot spune frate-miu, şef la un hipermarket. „Vino, că avem promoţii mişto!”
Nu mă duc. În primul rând nu vreau sfaturi de la fratele meu mai mic care a ajuns şef peste ceva înaintea mea. În al doilea rând, există alternativa: accept că nu-l mai ţine bateria şi îi cumpăr una nouă. Nu înainte de a-mi face autocritica, deoarece este şi vina mea că bateria a murit atât de tânără. Nu am curăţat-o de praf, am scos laptopul şi în ger, şi în 40 de grade, l-am ţinut deschis noapte şi zi şi l-am ţinut mereu în priză când se afla pe birou. Cât să reziste şi ea!
Bine totuşi că pot cumpăra o baterie nouă, cheltuind astfel doar 300 de lei, şi nu 3000 de lei pe un laptop nou!
logo-power-laptop
PowerLaptop comercializează cea mai mare varietate de acumulatori pentru notebook din Romania. Pe mine asta m-a încurcat un pic. Al meu este un Fujitsu Siemens şi mă gândeam că găsesc o baterie universală pentru Fujitsu. Nu, sunt 200 de modele de baterii doar pentru această marcă de laptop ! M-am impacientat 5 secunde, până am observat în dreapta jos secţiunea de chat, unde am primit sfaturi despre cum pot să-mi dau seama ce fel de baterie îmi trebuie. Tot de la operator am aflat că îşi întregesc stocurile luna, cu cel putin 10 modele noi de baterii, tocmai pentru a fi capabili sa furnizeze orice baterie de laptop le-ar fi solicitata.
Temerile mele iniţiale s-au spulberat când am citi pe site că se oferă 12 luni garantie la orice baterie PowerLaptop cumpărată şi că dacă se defectează în termenul de garantie va fi înlocuită negresit. Iar daca in timp de 10 zile clientul nu este pe deplin multumit de calitatea acumulatorului, îi vor returna integral suma platită, fără invocarea niciunui motiv.

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

